Zmiany w dodatkach mieszkaniowych
.jpg)
Od dnia 1 lipca 2021 roku wchodzą w życie zmiany ustawy o dodatkach mieszkaniowych. W związku z tym będą obowiązywać nowe wzory wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego i deklaracji o wysokości dochodów, które zostały wprowadzone uchwałą Nr XXXI/505/21 Rady Miejskiej w Słupsku z dnia 26 maja 2021 r.
Wprowadzenie nowych wzorów pociąga za sobą obowiązek zwrócenia uwagi przez wnioskodawców oraz zarządców budynków, którzy potwierdzają informacje zawarte w pkt. 2-5 oraz 7 i 9 wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego, aby od dnia 1 lipca 2021 roku potwierdzenie było dokonane na poprawnym, nowym wniosku.
Bardzo istotną zmianą jest również miesiąc potwierdzania wysokości ponoszonych wydatków związanych z zajmowanym lokalem. Dotychczas był to miesiąc, w którym był składany wniosek. Od dnia 1 lipca 2021 roku potwierdzamy wydatki z miesiąca poprzedzającego dzień złożenia wniosku.
Dla wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego składanych w lipcu 2021 roku zarządca potwierdza wydatki na lokal mieszkalny poniesione w miesiącu czerwcu 2021 roku. Aby ubiegać się dodatek mieszkaniowy, w dalszym ciągu trzeba mieć tytuł prawny do lokalu i w nim faktycznie mieszkać oraz spełniać kryterium metrażowe.
Więcej informacji na temat ww. zmian można dowiedzieć się w Dziale Świadczeń pomocy społecznej i dodatków mieszkaniowych (osoba do kontaktu: Danuta Budzik, tel. 59 814 2876) lub przeczytać na poniższej stronie rządowej:
Do pobrania: