Przejdź do treści
Logo MOPR Słupsk
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
w Słupsku
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Słupsku
Facebook Mapa strony Wysoki kontrast Biuletyn informacji publicznej Projekty Unijne

Zmiany w dodatkach mieszkaniowych

Zmiany w dodatkach mieszkaniowych

Od dnia 1 lipca 2021 roku wchodzą w życie zmiany ustawy o dodatkach mieszkaniowych. W związku z tym będą obowiązywać nowe wzory wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego i deklaracji o wysokości dochodów, które zostały wprowadzone uchwałą Nr XXXI/505/21 Rady Miejskiej w Słupsku z dnia 26 maja 2021 r.

Wprowadzenie nowych wzorów pociąga za sobą obowiązek zwrócenia uwagi przez wnioskodawców oraz zarządców budynków, którzy potwierdzają informacje zawarte w pkt. 2-5 oraz 7 i 9 wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego, aby od dnia 1 lipca 2021 roku potwierdzenie było dokonane na poprawnym, nowym wniosku.

Bardzo istotną zmianą jest również miesiąc potwierdzania wysokości ponoszonych wydatków związanych z zajmowanym lokalem. Dotychczas był to miesiąc, w którym był składany wniosek. Od dnia 1 lipca 2021 roku potwierdzamy wydatki z miesiąca poprzedzającego dzień złożenia wniosku.

Dla wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego składanych w lipcu 2021 roku zarządca potwierdza wydatki na lokal mieszkalny poniesione w miesiącu czerwcu 2021 roku. Aby ubiegać się dodatek mieszkaniowy, w dalszym ciągu trzeba mieć tytuł prawny do lokalu i w nim faktycznie mieszkać oraz spełniać kryterium metrażowe.

Więcej informacji na temat ww. zmian można dowiedzieć się w Dziale Świadczeń pomocy społecznej i dodatków mieszkaniowych (osoba do kontaktu: Danuta Budzik, tel. 59 814 2876) lub przeczytać na poniższej stronie rządowej:

https://www.gov.pl/web/rozwoj-praca-technologia/dodatki-mieszkaniowe---nowe-przepisy-od-1-lipca-2021-r

Do pobrania:

Deklaracja o wysokości dochodów

Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego

Kontakt

Adres

ul. Słoneczna 15D,
76-200 Słupsk

e-mail

sekretariat@mopr.slupsk.pl

Telefony

59 81 42 801
59 81 42 802

Fax

59 81 42 803