Przejdź do treści
Logo MOPR Słupsk
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
w Słupsku
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Słupsku
Facebook Mapa strony Wysoki kontrast Biuletyn informacji publicznej Projekty Unijne

Od 1 lutego br. rozpoczynamy przyjmowanie wniosków o dodatek gazowy (refundacja podatku VAT)

Od 1 lutego br. rozpoczynamy przyjmowanie wniosków o dodatek gazowy (refundacja podatku VAT)

Na podstawie Ustawy z dnia 15 grudnia 2022 r. o szczególnej ochronie niektórych odbiorców paliw gazowych w 2023 r. w związku z sytuacją na rynku gazu (Dz.U.2022 poz. 2687), od 1 lutego br. rozpoczynamy przyjmowanie wniosków o refundację podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w 2023 r.

Komu przysługuje dodatek gazowy?

Zwrot przysługuje tym gospodarstwom domowym, które ogrzewają mieszkanie lub dom gazem* i spełniają kryterium dochodowe:

  • gdy miesięczne dochody gospodarstwa jednoosobowego nie przekraczają 2100 zł.

  • gdy miesięczne dochody gospodarstwa wieloosobowego nie przekraczają 1500 zł na osobę.

 Dochody wnioskodawcy analizowane są jednorazowo przy złożeniu pierwszego wniosku o refundację podatku VAT. W przypadku wniosków złożonych do 31.07.2023 r. badany jest dochód za 2021 r., zaś w przypadku wniosków złożonych począwszy od 01.08.2023 r. - analizie podlegają dochody za 2022 r.

*Urządzenia grzewcze zasilane paliwami gazowymi muszą być zgłoszone do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków do 21 grudnia 2022 r. Po tym terminie wpis jest możliwy tylko w przypadku głównego źródła ogrzewania wpisanego lub zgłoszonego po raz pierwszy do CEEB.

Osobom, które spełnią powyższe kryteria, przysługuje refundacja kwoty odpowiadającej podatkowi VAT wynikającej z opłaconej faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych od dnia 1 stycznia 2023 r. do dnia 31 grudnia 2023 r. do odbiorcy paliw gazowych.

UWAGA! Ważne informacje:

  1. Refundacja podatku VAT nie przysługuje w przypadku wykorzystywania gazu wyłącznie w kuchni (do gotowania) lub w łazience (do podgrzewania wody).

  2. Wniosek składa osoba, która zawarła umowę sprzedaży paliw gazowych lub umowę kompleksową tj. jest odbiorcą wskazanym w fakturze VAT, dokumentującej dostarczenie paliw gazowych.

 


W jaki sposób i gdzie złożyć wniosek o refundację podatku VAT?

  • Wniosek można składać osobiście w Dziale Świadczeń Rodzinnych,
    w pokoju nr 12 (parter), w godz. 8-14, w dni powszednie, ul. Słoneczna 15 D,

  • za pośrednictwem platformy ePUAP (wymagane uwierzytelnienie podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym),

  • poprzez aplikację pobraną na telefon - mObywatel ( Uwaga! W przypadku niepojawienia się owego wniosku w mObywatel, należy zaktualizować aplikację do najnowszej wersji.)

  • pocztą, na adres Ośrodka.

Do kiedy można składać wniosek?

     Wnioski można składać kilkukrotnie, po opłaceniu faktury za dowolny okres pomiędzy 01.01.2023 r. a 31.12.2023 r. lub jednorazowa za cały 2023 r., jednak nie później niż do dnia 29 lutego 2024 r., lub w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych.

      Do wniosku o refundację podatku VAT załączyć należy fakturę dokumentującą dostarczenie paliw gazowych przed przedsiębiorstwo energetyczne obejmującą okres dotyczący wniosku oraz dowód uiszczenia zapłaty za tę fakturę.

Informacja o przyznaniu refundacji podatku VAT przesłana będzie na wskazaną przez wnioskodawcę pocztę elektroniczną – o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku o refundację podatku VAT.

Wzór wniosku do pobrania:

Wzór wniosku o wypłatę refundacji podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w 2023 r. (WORD,54,4 KB)

Kontakt

Adres

ul. Słoneczna 15D,
76-200 Słupsk

e-mail

sekretariat@mopr.slupsk.pl

Telefony

59 81 42 801
59 81 42 802

Fax

59 81 42 803