Przejdź do treści
Logo MOPR Słupsk
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
w Słupsku
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Słupsku
Facebook Mapa strony Wysoki kontrast Biuletyn informacji publicznej Projekty Unijne

Od 1 grudnia br. rozpoczynamy przyjmowanie wniosków o dodatek elektryczny

Od 1 grudnia br. rozpoczynamy przyjmowanie wniosków o dodatek elektryczny

Od 01.12.2022 r. rozpoczynamy przyjmowanie wniosków o wypłatę dodatku elektrycznego dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła.

 

Komu przysługuje dodatek elektryczny i jakie warunki należy spełniać?

Dodatek elektryczny przysługuje gospodarstwom domowym (jednoosobowym oraz wieloosobowym), których głównym źródłem ogrzewania jest prąd, czyli energia elektryczna. Z dodatku nie mogą skorzystać gospodarstwa korzystające  z mikroinstalacji (np. fotowoltaika)

 

  • Warunkiem koniecznym do uzyskania dodatku jest uzyskanie wpisu lub zgłoszenie źródła ogrzewania (pompy ciepła, bojlery, piece akumulacyjne) do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków do 11.08.2022 r albo po tym dniu – w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych lub wpisanych po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków. W przypadku braku zgłoszenie do ewidencji we wskazanym terminie, przeprowadzony zostanie wywiad środowiskowy w miejscu zamieszkania, którego celem będzie potwierdzenie, że źródłem ogrzewania jest  źródło, które wskazano we wniosku.

Wysokość dodatku elektrycznego

Wysokość dodatku elektrycznego została zróżnicowana na dwa progi uzależnione od rocznego zużycia energii elektrycznej uprawnionego gospodarstwa domowego:

  • 1000 zł w przypadku zużycia energii elektrycznej w 2021 r. na poziomie do 5 MWh
  • 1500 zł w przypadku zużycia energii elektrycznej w 2021 r. na poziomie przekraczającym 5 MWh. – do wniosku dołącza się rozliczenie z przedsiębiorstwem energetycznym potwierdzające zużycie energii elektrycznej w 2021 r. przekraczające 5 MWh.!

 

W jaki sposób i gdzie złożyć wniosek o dodatek elektryczny?

  • Osobiście, w siedzibie Ośrodka, ul. Słoneczna 15 D, pokój numer 12 (parter) w godz. 8-14, w dni powszednie,
  • Za pośrednictwem platformy ePUAP (wymagają uwierzytelnienia podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym),
  • Pocztą, na adres Ośrodka.

 

Wnioski o wypłatę dodatku elektrycznego składa się w terminie od dnia 1 grudnia 2022 r. do dnia 1 lutego 2023 r. Wypłata środków nastąpi do 31 marca 2023 r.

 

WAŻNE INFORMACJE:

  • Dodatek przyznawany jest jednorazowo
  • W przypadku złożenia wniosku przez więcej niż jednego członka tego gospodarstwa przyznawany jest on temu z wnioskodawców, który złożył wniosek jako pierwszy.
  • Dodatek nie będzie przyznany gospodarstwom, które skorzystały już z dodatku węglowego lub z dodatku dla gospodarstw z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła

 

Wpisanie do wniosku aktualnego numery telefonu znacznie ułatwi naszym pracownikom kontakt z Wnioskodawcami w przypadku konieczności złożenia dodatkowych wyjaśnień.

Wniosek do pobrania:

1. WNIOSEK O DODATEK ELEKTRYCZNY (WORD, 69 KB)

 2. KLAUZULA INFORMACYJNA DODATEK ELEKTRYCZNY (WORD, 36, 5 KB)

 

 

Fot.Shutterstock

Kontakt

Adres

ul. Słoneczna 15D,
76-200 Słupsk

e-mail

sekretariat@mopr.slupsk.pl

Telefony

59 81 42 801
59 81 42 802

Fax

59 81 42 803