Przejdź do treści
Logo MOPR Słupsk
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
w Słupsku
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Słupsku
Facebook Mapa strony Wysoki kontrast Biuletyn informacji publicznej Projekty Unijne

Dopłaty dla wynajmujących lokale mieszkalne

Dopłaty dla wynajmujących lokale mieszkalne

Przystąpiliśmy do realizacji zadania związanego z przyznaniem dodatków mieszkaniowych powiększonych o tzw. „dopłatę do czynszu” dla najemców i podnajemców lokali mieszkalnych. Dodatek może zostać powiększony o dopłatę z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 dla najemców i podnajemców, których sytuacja materialna uległa pogorszeniu w okresie pandemii. Termin na złożenie wniosku mija 31 marca 2021 roku.

Wysokość dodatku mieszkaniowego powiększonego o dopłatę do czynszu stanowi 75% miesięcznego czynszu opłacanego przez najemcę, jednak nie więcej niż 1500 zł.

Kryteria przyznania:

  • przyznany dodatek mieszkaniowy – to warunek podstawowy

  • utrata średniego miesięcznego dochodu, przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego najemcy lub podnajemcy – osiągniętego w 2019 r. o co najmniej 25% w stosunku do średniego miesięcznego dochodu, przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego w okresie 3 miesięcy, poprzedzających datę złożenia wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego;

  • posiadanie przed 14 marca 2020 r. statusu najemcy lub podnajemcy lokalu mieszkalnego (warunek ten będzie spełniony również w przypadku, gdy lokal mieszkalny najmowany w dniu składania wniosku o dodatek mieszkaniowy powiększony o dopłatę do czynszu, jest innym lokalem mieszkalnym niż najmowany w dniu 14 marca 2020 r.)

  • niepobieranie dodatku mieszkaniowego, powiększonego o dopłatę do czynszu w okresie wcześniejszym;

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o dodatek mieszkaniowy

  • wniosek na dodatek mieszkaniowy powiększony o dopłatę do czynszu

  • dokumenty niezbędne do przyznania dodatku mieszkaniowego*

  • oświadczenie o średnim miesięcznym dochodzie, przypadającym w 2019 r., na jednego członka gospodarstwa domowego osoby ubiegającej się o dodatek mieszkaniowy, powiększony o dopłatę do czynszu,

  • oświadczenie o spełnianiu warunków ubiegania się o dodatek mieszkaniowy, powiększony o dopłatę do czynszu,

  • dokumenty potwierdzające wysokość miesięcznego czynszu, opłacanego przez ubiegającego się o dodatek mieszkaniowy, powiększony o dopłatę do czynszu: na dzień złożenia wniosku oraz na dzień 14 marca 2020 r.

Wnioski można składać elektronicznie za pośrednictwem ePUAP lub osobiście w punkcie podawczym MOPR czynnym od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-15.00.

Warto zauważyć, że zgodnie z przepisami ustawy o dodatkach mieszkaniowych, wypłaty dodatków mieszkaniowych powiększonych o dopłatę do czynszu będą wypłacane dla zarządcy domu lub osoby uprawnionej do pobierania należności za lokal mieszkalny (w przypadku umowy najmu – wynajmującemu) albo osobie będącej właścicielem domu jednorodzinnego (art. 8 ust. 2 ustawy).

Druki do pobrania:

- Oświadczenia do dodatku mieszkaniowego (PDF 263 KB)

- Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego (PDF 44,7 KB)

- Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego powiekszonego o doplatę do czynszu (PDF 207 KB)

 

*1. Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego potwierdzony przez zarządcę domu,

2. deklaracja o wysokości dochodów gospodarstwa domowego za okres 3 miesięcy kalendarzowych poprzedzających dzień złożenia wniosku

3. dokumenty potwierdzające wysokość dochodów wypłaconych w okresie trzech pełnych miesięcy kalendarzowych poprzedzających dzień złożenia wniosku (tj. zaświadczenie z zakładu pracy, odcinki lub decyzje ZUS i MOPR, zaświadczenie o wypłacanych stypendiach studenckich, zaświadczenia o dochodach uzyskiwanych z tytułu praktycznej nauki zawodu, dokumenty potwierdzające wysokość wypłacanych alimentów, zaświadczenie o zasiłku chorobowych, rehabilitacyjnym, macierzyńskim wypłaconym przez ZUS, zaświadczenie o wysokości żołdu, inne zaświadczenia potwierdzające wysokość dochodu, darowizny, dochody z najmu mieszkań i lokali). W sytuacji osiągnięcia nieudokumentowanych dochodów lub braku dochodów, oświadczenie złożone w obecności pracownika,

4. dokument potwierdzający tytuł prawny do zajmowanego lokalu - do wglądu,

5. wysokość opłat za lokal obowiązujących w miesięcy, w którym składany jest wniosek,

6. aktualny aneks czynszowy,

7. dowód osobisty do wglądu,

8. w przypadku właściciela domu jednorodzinnego wymagane jest ponadto złożenie zaświadczenia organu właściwego w sprawie wydania pozwolenia na budowę lub oświadczenie potwierdzające powierzchnię użytkową, w tym łączną powierzchnię pokoi i kuchni oraz wyposażenie techniczne domu,

9. osoby zamieszkujące w lokalach innych niż będące w zasobach mieszkaniowych miasta Gdańska zobowiązane są dołączyć kartę obniżek czynszu potwierdzoną przez zarządcę lub administratora,

10. wnioskodawcy, u których w lokalu występuje brak: centralnego ogrzewania, centralnej ciepłej wody lub w budynku brak instalacji gazowej zobowiązany jest złożyć oświadczenie o sposobie wypłaty ryczałtu na zakup opału.

fot. pixabay.com

Kontakt

Adres

ul. Słoneczna 15D,
76-200 Słupsk

e-mail

sekretariat@mopr.slupsk.pl

Telefony

59 81 42 801
59 81 42 802

Fax

59 81 42 803